Anu Vauhkonen nimitetty kansainvälistyvän Papu Design Oy:n toimitusjohtajaksi

Jussi Kurkela

Papu Design Oy on kotimainen lasten- ja naistenvaatteita suunnitteleva, valmistuttava ja myyvä yritys. Yhtiö on tunnettu vastuullisesta liiketoiminnastaan sekä laadukkaista tuotteistaan. Papu Design Oy panostaa voimakkaasti verkkokauppaan, ja sen liikevaihto on vuonna 2019 yli kolme miljoonaa euroa.

”Papu Design Oy on kasvanut voimakkaasti viime vuodet ja saanut vahvan jalansijan Suomessa. Uuden toimitusjohtajan tehtävänä on nostaa yhtiön liikevaihto uudelle tasolle sekä viedä yhtiö kansainvälisille markkinoille. Yhtiön tavoite on kansainvälistyä pääasiassa verkkokaupan avulla ja suunnitelma on avata tulevaisuudessa brändimyymälöitä myös muihin pääkaupunkeihin”, Papu Design Oy:n hallituksen puheenjohtaja Marina Vahtola kertoo.

”Tehtävään oli tärkeää löytää henkilö, jolla on sekä vahva kokemus toimitusjohtajan tehtävästä että näyttöjä yrityksen viemisestä kansainvälisille markkinoille. Anu Vauhkonen täytti nämä molemmat vaatimukset. Rekrytointi tehtiinkin ammattimaisesti yhden Suomen suurimman kansainvälisen suorahakutoimiston kanssa”, Vahtola jatkaa. Hän on ilahtunut siitä, että tehtävä kiinnosti laajasti, ja hakemuksia tuli isoistakin yhtiöistä.

Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja sekä osaomistaja Jussi Kurkela jää yhtiöön kehittämään verkkokauppaa, ja toimii jatkossa myös yhtiön hallituksessa.

Vauhkosella on lähes 20 vuoden kokemus kansainvälisten brändien johtamisesta. Hän on aiemmin toiminut muun muassa Aarikka Oy:n toimitusjohtajana ja tehnyt pitkän työuran Tulikivi Oyj:n johtotehtävissä myynnissä, viestinnässä, markkinoinnissa ja tuotekehityksessä. Johtamiskokemusta hänelle on kertynyt myös hallitustyöstä. Vauhkonen odottaa innolla mahdollisuutta päästä rakentamaan Papua yhdessä yritteliään ja osaavan henkilöstön sekä ammattitaitoisen hallituksen kanssa, ensimmäisenä yhtiön ulkopuolisena toimitusjohtajana.

”Papu Design on upea nuori, suomalainen kasvutarina. Papu-brändin ytimessä on reipas ilo, vastuullisuus ja laatu. Yhtiön tuotteet ovat rohkeasti omannäköisiään ja erottuvia. Papuun on luotu vahva perusta kansainväliseen kasvuun. Jakelukanavien, digitaalisuuden, prosessien ja kumppanuuksien kehittämisessä meillä on valtavasti mahdollisuuksia. Niitä lähdemme nyt rakentamaan edelleen”, Anu Vauhkonen toteaa.

Papu Design Oy aloittaa lähiaikoina julkisen osakeannin kansainvälisen kasvun rahoituksen vahvistamiseksi.

Lisätietoja antaa:

Hallituksen puheenjohtaja Marina Vahtola +358400196352
Toimitusjohtaja Anu Vauhkonen +358407652484

Kuva: Antti Mannermaa

www.papustories.com

Papu Design Oy on perustettu vuonna 2012, ja se panostaa vastuulliseen liiketoimintaan, tuotteiden laatuun ja suunnittelun ajattomuuteen. Suunnittelusta vastaavat tiiminsä kanssa yrityksen perustaja Anna Kurkela ja taiteilija Hanna-Riikka Heikkilä. Tuotteet valmistetaan EU:ssa mahdollisimman ekologisista materiaaleista. Yhtiöllä on toimisto Tampereella, kivijalkamyymälä Pohjoisesplanadilla ja yli 140 jälleenmyyjää, joista puolet ulkomailla. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 2,6 miljoonaa euroa, ja se työllistää suoraan noin parikymmentä henkilöä

Newer Post